بالز ستاره سابق بسکتبال آمریکایی به روسیه می‌رود؛ "پوتین را خوب می‌شناسم" - بالز

«دنیس رودمن» ستاره سابق بسکتبال آمریکایی ادعا کرد که به او اجازه داده شده تا به روسیه برود و از این کشور، آزادی “بریتنی گرینر” را خواستار شود.

به گزارش بالز، به نقل از پایگاه خبری دیلی بیست، رودمن به شبکه ان‌بی‌سی گفت: «من اجازه گرفتم تا برای کمک به آن دختر (بریتنی گرینر)، ستاره بسکتبال ایالات متحده به روسیه بروم. سعی می‌کنم این هفته بروم.»

بریتنی گرینر در ماه فوریه پس از این که یک سگ پلیس در فرودگاه “شرمتیوو” نشان داد که چمدان دستی این ورزشکار ممکن است حاوی مواد مخدر باشد، دستگیر شد. در همین راستا یک پرونده قضایی علیه این بازیکن بسکتبال تشکیل شد. طبق قانون کیفری روسیه مجازات این ماده حبس از پنج تا ۱۰ سال است.

سپس دادگاهی در روسیه گرینر را به ۹ سال زندان محکوم کرد؛ حکمی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا آن را “غیرقابل قبول” خواند.

رودمن اشاره‌ای نکرد که آیا کاخ سفید اجازه این سفر را صادر کرده یا اینکه این سفر یک ماموریت رسمی و دیپلماتیک است. در حال حاضر، هیچ محدودیتی برای شهروندان آمریکایی جهت سفر به روسیه وجود ندارد اگرچه پس از حمله روسیه به اوکراین، وزارت خارجه آمریکا به شهروندانش به شدت توصیه کرده که از سفر به روسیه خودداری کنند.

رودمن درباره سفرش به روسیه به تلویزیون ان‌بی‌سی گفت: «من ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را بسیار خوب می‌شناسم.»

وی طی سال‌های اخیر تقریبا به یک دیپلمات غیررسمی بدل شده و سعی در ایجاد روابط دوستانه با رهبران بین‌المللی را دارد که رابطه‌شان با آمریکا تیره شده است.

دنیس رودمن چندین بار به کره شمالی جهت دیدار با کیم جونگ اون، رهبر این کشور سفر کرد و این رهبر را “دوست و شخص بسیار خوب” توصیف کرد. او حتی در سال ۲۰۱۴ یک دیدار صرفا ورزشی با ولادیمیر پوتین داشت و این رئیس‌جمهور را “شخصی باحال” خواند.

این ستاره سابق بسکتبال به فاکس بیزنس گفت: آن‌ها راجع‌ به بسکتبال یا فوتبال آمریکایی چیزی نمی‌دانند. من به این کشورها رفتم تا نماینده بسکتبال آمریکا باشم. من سیاستمدار نیستم و فقط سفیر بسکتبال هستم. همین.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 37 views بار دسته بندی : گزارش و تحلیل تاريخ : 28 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.