بالز فیبا: حدادی همچنان برای ایران یک وزنه است/ حذف قابل توجه جمشیدی - بالز

فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) نسبت به لیست نهایی تیم ملی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش بالز، فدراسیون جهانی بسکتبال با انتشار گزارشی نسبت به لیست ۱۵ نفره تیم ملی ایران جهت حضور در بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۳ و حذف محمد جمشیدی، ستاره سال‌های اخیر بسکتبال ایران توسط هاکان دمیر واکنش نشان داد.

FIBA نوشت: ستاره‌های سرشناس لیست ۱۵ نفره نهایی ایران بازیکنانی چون حامد حدادی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی هستند که در بین آنها غیبت نام محمد جمشیدی ستاره نسل اخیر بسکتبال ایران قابل توجه و چشمگیر است.

ایران پیش از این ترکیب ۲۷ نفره مقدماتی را اعلام کرده بود که یکی دیگر از بازیکنان مطرح نسل کنونی، محمد جمشیدی را در خود جای داده بود، با این حال او در لیست آخر قرار ندارد. حدادی، بزرگترین سنتر و بازیکن تاریخ ایران که برای چهارمین بار در جام جهانی بسکتبال حاضر می‌شود. حدادی که دو بار المپیکی شده است (۲۰۰۸، ۲۰۲۱)، اکنون ۳۸ سال دارد و در کاپ آسیا با ثبت میانگین ۱۵.۸ امتیاز و ۱۴.۳ ریباند در هر بازی، نشان داد که همچنان یک وزنه برای ایران است. 


بیشتر بخوانید: 
                         واکنش FIBA به لیست تیم ملی بسکتبال ایران


بهنام یخچالی خود را به عنوان یک گلزن فوق‌العاده در جام فیبا آسیا ۲۰۲۲ تثبیت کرد و میانگین امتیاز ۲۱ در هر بازی را ثبت کرد. البته حدادی و کاظمی هر دو از مصدومیت برمی‌گردند.

امینی ۲ متری تابستان گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا زیر ۱۶ سال فیبا و قهرمانی زیر ۱۸ سال فیبا درخشید. او میانگین ۲۲.۸ امتیاز و ۱۰.۴ ریباند در هر بازی را به دست آورد. همچنین میانگین ۳.۸ پاس منجر به گل در هر مسابقه او را به موناکو فرانسه رساند و اکنون برای تیم اسپویر بازی می‌کند.

انتهای پیام

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 19 views بار دسته بندی : توپ و تور تاريخ : 1 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.